Baby Driver: Sjajna vožnja, odlična muzika, vrhunska produkcija… ovo bi mogao biti novi moderni klasik za ljubitelje jurnjave na ekranu
Sony i Tristar su upravo izbacili trailer za novi film Edgara Wrighta pod imenom Baby Driver koji, kako se čini, ima sve što je potrebno da postane moderni klasik za ljubitelje dobre jurnjave na velikome ekranu. I to za prave vozače, cure i dečke koji kuže pravu vožnju, a ne široku publiku koja puši crtiće kao što su Brzi i žestoki. Barem se tako može zaključiti iz prvih trailera koje preporučam da pogledate. Ok, ovaj 180 drift with a turn između kamiona na milimetar je naravno nategnut, ali to je nešto što danas jednostavno mora biti… nešto za PlayStation generaciju. No sve ostalo je tu. Zapravo sve osim karizmatičnog glavnog glumca… U glavnoj ulozi je naime golobradi Ansel Elgort, praktički klinac, kojeg s punim pravom zovu Baby. Bebasta faca i glatka koža s pokojim ožiljkom na licu tek toliko kako bi se nagovijestilo “što je taj sve prošao” daleko su od karizme šutljivog, ali tim više dojmljivog Ryana Goslinga iz filma Drive. Ili pak najcool face na velikom ekranu ikada, Stevea McQueena u Bullitu. Od koga je zapravo sve počelo – ta legendarna scena jurnjave po ulicama San Francisca, a onda i izvan njega, sa Steve McQueenom za upravljačem maslinastozelenog Ford Mustang duga gotovo 10 minuta u kojem nema niti jedne progovorene riječi i nema muzike (samo zvuk motora) postavila je bazna pravila za sve velike filmske jurnjave koje su slijedile. I usput osvojila brojna stručna priznanja, ne samo publike. Sirovi zvuk motora, prava hardcore vožnja, vrhunska montaža i kadrovi zbog kojih zbilja možete osjetiti brzinu i da ste dio akcije…
A onda su se počeli pojavljivati filmovi u kojima je vozač, najčešće kick-ass getaway driver, okosnica priče. I ne govorim o Transporteru koji od početka previše naginje komercijali i kojeg je Luc Besson nažalost učinio previše neozbiljnim (previše nalik Taxiju, James Bondovima i sl.) nego o ozbiljnijim filmovima poput Drive. Priča je zapravo ista još od kultnog The Drivera Waltera Hilla iz 1978. godine. U njemu je Ryan O’Neal, službenog imena The Driver, tihi i povučeni mladić koji je napravio karijeru od krađe brzih automobila te kao službeni vozač pljačkaša u Los Angelesu. U Driveu Ryan Gosling radi kao kaskader i mehaničar u obližnjoj auto radioni, a zapravo je izuzetno brz i talentirani vozač koji na crno zarađuje kao getaway driver. Film počinje izuzetno obećavajuće – uvodna scena pljačke i bijega stoji uz bok najbolji jurnjava na velikom ekranu svih vremena. Izuzetno realna, sjajno snimljena, također bez ijedne progovorene riječi osim upečatljivog zvuka V8 ugrađenog u Chevrolet Impalu te priče s radija svakako je najbolje što sam vidio na velikom ekranu u posljednjih nekoliko godina. Tu je i Izvrsnamuzika koja je integralni dio cijelog filma, od uvoda iz kultne video igrice Hotline Miami preko fenomenalnog Kavinskyijevog Nightcall kojeg sam svojedobno obožavao pustiti na radiju (naročito u odličnom Breakboat remixu), do ljubavnih Desire: Under Your Spell i College s Electric Youth: A Real Hero. Okosnica čitavog filma i je ljubavna priča s ranjivom, nevinom i upravo zbog toga neodoljivom Carey Mulligan u koju se Gosling zaljubi i zbog koje sve čini. No upravo zbog te ljubavne priče film je po mom ukusu prespor, i iako ima još jedna dobra jurnjava, osobno mi se ne sviđa ta tragična priča o tragičnom junaku koji mora tragično završiti jer ispašta za svoje grijehe iz prošlosti.
Wrightov Baby Driver čini se prema priči vrlo sličan Driveu, ali izgleda da će cijela stvar biti puno dinamičnija. Umjesto autistične atmosfere Drivea, ovdje je sve puno brže, a kako je riječ o akcijskoj komediji, začinjeno i dozom humora – naročito je to očito u drugom traileru. Osim toga, tu je i vrhunski Kevin Spacey uz kojeg ne može biti dosadno, kao i izvrstan Jamie Foxx. Također ni Baby Driveru ne nedostaje izvrsne muzike – zapravo preporučam da si pustite Erringovu Radar Love dok ovo čitate, čisto da se ufurate u atmosferu. Naime, glavni junak ima tinitus, šum u ušima od nesreće iz djetinjstava, kojeg može utišati jedino muzikom tako da stalno ima slušalice u ušima i sluša muziku. Ne samo to, nego i vozi u ritmu muzike, tako da je mali potpuno po mom ukusu 🙂 Uglavnom, i tu će muzika biti sastavni dio filma, a s obzirom da su traileri bazirani na Nowhere To Run, od originale verzije Marthe Reeves i Vandellasa do covera Boga, to itekako zvuči obećavajuće. Kao što i izgledaju scene jurnjave snimljene sasvim realno i to vrhunskom produkcijom – samo kadar iz drugog trailera back 180 turna koji se nastavlja u drift crvene Impreze dovoljno je da skinete kapu producentima. I tu je u pozadini ljubavna priča s slatkom Lily James, konobaricom u restoranu u koju se Elgort zaljubi iz zbog koje želi izaći iz tog posla. Posebno je seksi kada kaže: “I’m in Baby…”. I’m in, too 😀 Baš me zanima kakav će film na kraju ispasti…